Dziś bez Internetu ciężko wyobrazić sobie życie. Internet towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Sprzyja rozrywce i komunikacji ze znajomymi, pozwala pracować w domu, wspomaga przedsiębiorczość i naukę.

Jego szybki rozwój w ostatnich latach sprawił, że obecnie zdecydowana większość Polaków ma do niego stały dostęp. Korzystamy z niego praktycznie każdego dnia. Co jednak wiemy na temat Internetu? Czym w rzeczywistości jest internet, jak go właściwie wykorzystać i jak się reklamować?
Początki – krótka historia globalnej sieci internet

Internet jest siecią komputerową, która łączy ze sobą szereg mniejszych sieci komputerowych na całym świcie. Pierwsze prace nad tym systemem przeprowadzono już w 1969 roku, jednak przełomem były lata 80-te. Był to okres, kiedy Internet służył wyłącznie naukowcom oraz agencją rządowym. Dopiero na początku lat 90-tych dostęp do internetu zyskały firmy oraz pierwsi prywatni użytkownicy. Od tego czasu sieć zagościła w wielu domach, zaś korzystanie z internetu stało się jedną z najpowszechniej wykonywanych czynności.

Dziś internet służy dużym i małym firmą jak i każdemu z nas. To najpowszechniej wykorzystywane źródło informacji oraz sposób komunikowania się ze znajomymi oraz jedno z największych, mierzalnych narzędzi marketingu i reklamy.
Reklama w internecie – marketing i promocja

Produkt, nawet ten najlepszy, sam się nie sprzeda. Odpowiednia promocja i związana z tym reklama również w internecie jest niezbędna w wykreowaniu produktu i w jego sprzedaży. Dlatego też niemal na każdym kroku towarzyszą nam jej różne formy i odmiany: banery, megabannery, pop-upy, reklamy multimedialne, ogłoszenia, mailing, artykuły sponsorowane itp.

Forma i odmiana reklamy, także tej internetowej musi być starannie przemyślana, gdyż każdy produkt stawia przed nią inne wyzwania.

Inaczej skierowana będzie do nastolatka, gdzie produktem reklamowanym bywa najczęściej telefon czy gra komputerowa. Innej oprawy znowu wymaga np. reklama żywności, którą zazwyczaj przedstawia się w połączeniu z wizją szczęśliwej i zdrowej rodziny.

W reklamie farmaceutyków najczęściej sięga się po takie środki wizualne, jak lekarz lub farmaceuta, którego zadaniem jest przekonanie odbiorcy o skuteczności preparatu i jego bezpieczeństwie dla zdrowia.
Podobnie dzieje się w przypadku reklam telewizyjnych związanych z ubezpieczeniami lub finansami gdzie aktorzy wcielają się w rolę profesjonalnych doradców troszczących się o bezpieczeństwo swych klientów.
Siła przekazu w treści – artykuły do przedruku .

Oprócz znanych, opisywanych odmian reklam internetowych najlepszą obecnie dostępną jest profesjonalnie przygotowany artykuł prasowy. Dobrze napisany, opisujący daną problematykę i zawierający jednocześnie odpowiedz, sam przyciąga użytkowników, którzy są zainteresowani rozwiązaniem danego problemu. Z pomocą przychodzą tu specjalne serwisy internetowe, które umożliwiają publikację takich właśnie artykułów.

Wydaje się, że artykuły do przedruku są, więc najlepszym sposobem na reklamę w sieci, gdyż zawierają potężny przekaz zawarty w treści. Temat ten znany jest od dłuższego wąskiej grupie ludzi zajmujących się marketingiem w sieci internet i podchodzi pod pojęcie tzw. dziennikarstwa obywatelskiego.