W czasach szalejącego kryzysu wszystkie firmy zaciskają pasa i starają się jak najlepiej wykorzystać posiadane zasoby. Dotyczy to również reklamy. Panuje powszechny pogląd, że właśnie w okresie spadku sprzedaży reklama jest jak najbardziej potrzebna i pozwala bądź utrzymać poziom przychodów przedsiębiorstwa bądź nawet go zwiększyć. Jednak każda reklama wiąże się ze zwiększonymi nakładami. I w tym momencie bardzo ważny okazuje się problem maksymalizacji efektywności reklamy.
Jak sprawić aby reklama była jak najbardziej skuteczna przy zadanym budżecie?

Osiągnięcie wysokiej skuteczności wymaga dobrego przeanalizowania kampanii reklamowej. Po pierwsze koniecznie trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie:
jakie cele chcemy osiągnąć?

Czy będziemy promować markę, czy chcemy zareklamować naszą firmę, poinformować klientów o naszym istnieniu, czy też zrealizować akcję sprzedażową, zwiększyć sprzedaż określonego produktu. Jest to ważne pytanie które pozwoli dobrać odpowiednie medium reklamowe oraz opracować formę i treść przekazu. Z reguły najskuteczniejsze są kampanie produktowe ukierunkowane na sprzedaż konkretnego produktu lub usługi. Jeśli kampanię taką połączymy z akcją promocyjną zachęcającą Klienta do zakupu w określonym czasie i zachęcającą go dodatkowymi korzyściami: obniżkami, dodatkowymi gratisami itp. to możemy wychwycić faktyczną efektywność kampanii reklamowej.

Kampania produktowa przy okazji reklamuje także zarówno naszą firmę jak i ewentualną markę, więc otrzymujemy podwójny bonus.
Wybór medium reklamy

Kolejnym krokiem jest dobór odpowiedniego środka reklamowego dopasowanego do naszego celu. Jest to dosyć trudny wybór bo dostępność opcji jest bardzo szeroka. Możemy zorganizować kampanię medialną: spoty reklamowe w radiu lub telewizji. Spoty wizualne emitowane w miejscach publicznych: na monitorach w sklepach, przychodniach, czy zagłówkach taksówek. Reklama medialna może być także emitowana na telebimach w centrach miast. Alternatywnie reklamę można także umieścić w lokalnych gazetach lub kolportować ulotki reklamowe.

Dla kampanii długoterminowych promujących markę wybór także jest bogaty. Reklamę firmy możemy umieścić na bilboardzie lub banerze reklamowym. Taka reklama jest statyczna i jest nastawiona na ekspozycje przez dłuższy przedział czasu. Taką forma reklamy są też szyldy firmowe i np. flagi umieszczane na wysokich, widocznych z daleka masztach.

Jeśli chcemy osiągnąć maksymalny efekt to trzeba przeanalizować do kogo adresujemy nasz produkt i dobrać odpowiednie miejsce emisji reklamy w którym mamy największe szanse na dotarcie do potencjalnego klienta.
Forma reklamy

Nie bez znaczenia na efektywność reklamy ma jej forma. Złe przygotowanie treści i formy przekazu reklamowego może doprowadzić do znacznego obniżenia jej skuteczności oddziaływania na klienta i pieniądze na jej przygotowanie i emisję są niepotrzebnym wydatkiem. Dlatego warto zadbać o poprawne przygotowanie przez profesjonalną agencje reklamy formy przyciągającej uwagę odbiorcy i przekazującą zakładane informacje o ofercie.