Ultimate Ride
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Ultimate Ride

Parki rozrywki to chyba jeden z najlepszych interesów na świecie. Odwiedzane są przez miliony rządnych wrażeń ludzi, którym nie wystarcza zwykła kolejka. W dobrych parkach rozrywki kolejki osiągają nawet kilkukrotne przeciążenie ziemskie, a sztab ludzi pracuje by jeszcze bardziej uatrakcyjnić rozrywkę, budując coraz to nowsze i szybsze kolejki. Parki rozrywki były już parokrotnie przenoszone na ekran komputerów, ale widocznie takich gier nigdy za wiele, bo firma Gigawatt Studios przygotowuje kolejną pozycję z tego gatunku, która zwać się będzie Ultimate Ride.
Jednak nie będzie to kolejny symulator zarządcy parku, jak pewnie wielu z was już zdążyło pomyśleć. Ultimate Ride to sama esencja odarta z niepotrzebnej otoczki. Owszem, budujemy tutaj kolejki, ale tylko kolejki. Nie musimy dbać o odwiedzających park, budować im sklepy, toalety i dbać o ich dobre samopoczucie oraz o czystość parku. Tutaj skupiamy się jedynie na projektowaniu nowych kolejek i nie interesuje nas ekonomia. A to wszystko oczywiście w pełnym 3D i z zachowaniem rzeczywistych zasad fizyki. Dzięki specjalnemu edytorowi wbudowanemu w grę mamy zupełną dowolność co do tworzonej kolejki. Możemy więc zrobić taką, przy której ludzie będą gubić żołądki, lub zupełnie spokojną atrakcję.
Autorzy oddali nam szereg miejsc, w których będziemy tworzyć swoje kolejki. Będzie można budować je w górach, jaskiniach, a nawet na asteroidach. Od terenu, na jakim przyjdzie nam budować, zależeć będzie działanie takiej kolejki. Na przykład na asteroidzie nie ma ciążenia, więc nawet jeśli kolejka będzie bardzo zakręcona, to pasażerowie wytrzymają znacznie więcej niż gdyby taką samą kolejkę zbudować na Ziemii. A do budowy kolejek będziemy mogli użyć aż 100 rodzajów podpór, a większość z nich jest ruchoma. Dla potwierdzenia tych słów napiszę, że będzie można np. wybrać kręcącą się głowę smoka, plującą ogniem.
Oprócz różnych miejsc, w których będziemy budować będą dostępne trzy światy takie jak Jules Verne, Dragon’s Realm i Space.
Kolejki buduje się dzięki intuicyjnemu interfejsowi, który jest naprawdę łatwy w obsłudze. Na początku trzeba wybrać, czy chcemy mieć kolejkę wiszącą, z rusztowaniem stalowym lub drewnianym. Potem budujemy taki tor, jaki sobie tylko życzymy, dokładamy wagoniki oraz miejsce, gdzie można do nich wsiadać i już możemy przetestować nasze dzieło. Pamiętajmy jednak, że tutaj obowiązują rzeczywiste prawa fizyki, więc należy uważać, by nasza kolejka bawiła jeżdżących, a nie ich zabijała.
Jednak samo budowanie kolejek, bez żadnego celu, szybko by się nam znudziło, dlatego autorzy pomyśleli i o tym. W grze mamy do wykonania 25 zadań polegających na zbudowaniu odpowiedniej kolejki. A dopiero wtedy, kiedy ukończymy wszystkie zadania, będzie można zająć się trybem wolnym, gdzie będzie można budować do woli.
Jako, że nie ukrywajmy, jest to gra głównie dla młodszej części społeczeństwa, to cała oprawa musiała wyglądać tak by im się spodobała. I właśnie tak wygląda. Grafika jest bardzo kolorowa i utrzymana w wesołej tonacji. Wszędzie pełno jest elementów uatrakcyjniających jazdę. A zarówno wagoniki jak i całe otoczenie jest bardzo szczegółowe. Prawdopodobnie pociągnie to za sobą spore wymagania, ale która gra nie wymaga silnego sprzętu.

W dzisiejszych czasach praktycznie żadna gra nie może obejść się bez internetu. Ultimate Raid również z niego korzysta. Poprzez sieć możemy wymieniać się kolejkami z ludźmi z całego świata. Możemy pochwalić się innym, jakim to jesteśmy dobrym konstruktorem oraz przetestować kolejki innych graczy. Niestety, na razie nic nie wspomniano o nowych narzędziach, czy też terenach oraz misjach, które pozwoliłyby znacznie dłużej czerpać przyjemność z grania. Być może coś takiego pojawi się dopiero po premierze gry, do której zostało jednak trochę czasu, ponieważ gra na rynku pojawi się we wrześniu tego roku.